Friday 23 September 2011

Bersabar... atau Bersyukur?

Aku dengar ada ustaz ni berceramah.. Dia cakap..

"Ada orang ni datang dekat saya. Dia mengadu anak dia ni hisap rokok, hisap dadah. Saya nak buat macam mana Ustaz? Saya dah doa, saya dah banyak sabar. Itulah pasalnya kita jangan jadi orang yang bersabar. Jadi orang yang bersyukur. Bersyukurlah anak dia cuma menagih dadah. Bukan mengedar dadah. Orang yang bersabar ni, dalam hati dia, pahit dan pedih. Tapi dalam hati orang yang bersyukur, hati dia tenang. Orang yang sabar ni, dia solat untuk meminta-minta. Jadilah orang yang jumpa Allah hanya untuk bersyukur. Orang yang bersyukur, rezeki dia akan berlipat kali ganda."

Tapi, aku fikir "Jadi orang yang bersabar. Tapi jangan lupa untuk bersyukur."


-Image from Tumblr

Let's take a minute and thank Him for every single thing. Alhamdulillah.

-AA-

No comments:

Post a Comment